Što je struktura web stranice?
Struktura web stranice odnosi se na način na koji organizirate sadržaj vaše stranice. Stranica često ima sadržaj o raznim srodnim temama predstavljenim kroz postove. Strukturu stranice određuju načini kako je sadržaj grupiran, povezan i predstavljen posjetiteljima. Ako dobro strukturirate stranicu, imat ćete koristi od toga; korisnici će se lakše snaći, a Google će bolje kategorizirati vaše URL-ove. Kategorije i tagovi, isto kao i internet linkovi, navigacija i breadcrumbs (navigacijski trag koji hijerarhijski prikazuje dubinu trenutne pozicije na stranici) alati su za strukturiranje stranice.
Naučite kako ovo uspješno napraviti, kako izgraditi najbolju strukturu stranice i za vaše posjetitelje i za Google!
Kako vaša stranica raste, postat će natrpana
Kako pišete sve više i više blog postova, ili dodajete sve više proizvoda, vaša će stranica postati natrpana. Uredno je organizirajte kako biste osigurali da vi, vaši posjetitelji i Google mogu naći što traže.
Ako ne strukturirate dobro svoj sadržaj, vaše priče, postovi i proizvodi će se zagubiti. Vaši posjetitelji neće moći naći ono što traže i – ono bitno za vaš SEO – Google će se također zagubiti.
Zašto je struktura stranice bitna za Google i korisnike?
Postoje tri razloga zašto je struktura stranice važna za Google pa tako i za vašu priliku da ostvarite bolji rang na tražilici:
1. Struktura je vodič za Google
Način na koji je vaša stranica strukturirana dat će Googleu ključ za razumijevanje gdje se može naći važan sadržaj. Struktura određuje može li tražilica razumjeti o čemu je riječ na vašoj stranici.
Google prolazi kroz stranice prateći unutarnje i vanjske linkove koristeći umjetnu inteligenciju zvanu Googlebot. Praćenjem tih linkova, Google utvrđuje veze između raznih stranica. Struktura stranice je Googleov vodič i stoga je ključna.
2. Ne natječite se s vlastitim sadržajem
Drugi razlog zbog kojeg je struktura stranice ključna za Google je taj da ćete se za visoki rang na tražilicama (bez pristojne strukture) natjecati sa samim sobom. Vjerojatno imate postove ili članke na svojoj stranici koji se bave istom temom. Primjerice, mi puno pišemo o SEO-u; imamo više postova o strukturi stranice, a svaki se bavi drugim aspektom. No, Google neće znati koji je od njih najvažniji ako mu ne ‘kažemo’.
Redoslijed sadržaja trebala bi određivati njegova važnost. Ako ne kažete Googleu koji su postovi najbitniji, svi će se vaši postovi natjecati za pažnju, što znači da biste se natjecali s vlastitim stranicama za visoki rang na Googleu. Rješenje je jednostavno: recite Googleu koje stranice smatrate najvažnijima i koju stranicu želite na vrhu svoje hrpe. Kako biste to napravili, trebate dobru strukturu unutarnjeg povezivanja.
3. Struktura stranice važna je za iskustvo korisnika
Pristojna struktura pomoći će da vaša stranica bude visoko rangirana na Googleu. Ali nemojte zaboraviti, struktura je bitna i za korisničko iskustvo (UX). Struktura vaše stranice treba se odražavati u navigaciji stranice. Ako je struktura jasna, vaši će se posjetitelji lako snalaziti. Dobar UX povećat će šanse da će korisnik ostvariti konverziju: kupovati vaše proizvode, pretplatiti se na vaš newsletter ili vraćati se na stranicu, ovisno što vam je važno. A Google voli stranice koje imaju dobre performanse!
Gdje započeti sa strukturom stranice?
Što trebate učiniti kako biste poboljšali strukturu vaše stranice? Što možete učiniti da izbjegnete probleme sa strukturom? Dajemo vam tri osnovna savjeta kako brzo poboljšati strukturu stranice:
1. Uklonite stari sadržaj
Brojne će trgovine prodavati novu kolekciju proizvoda (odjeća, obuća) svake sezone. Ako ne planirate prodavati ponovno isti proizvod, izbrišite stranicu. No, ako imate neke linkove na stranicu koje želite maknuti, trebate znati da su linkovi na vašu stranicu važni za SEO. Budite sigurni da ćete imati korist od tih linkova, čak i ako stranica više ne postoji – zato bi trebali preusmjeriti URL.
2. Procijenite kategorije
Pobrinite se da su kategorije otprilike iste veličine. Kategorije postaju prevelike kad pišete puno o jednoj temi, a manje o drugima. U nekom biste trenutku trebali podijeliti tu kategoriju u dvije. Dobro općenito pravilo za veličine kategorija je da nijedna kategorija ne bude više od upola veća od druge kategorije. Kad je jedna kategorija znatno veća od drugih, vaša stranica postaje neuravnotežena. Bit će teško rangirati postove unutar ogromne kategorije; hrpa je postala prevelika da bi se u njoj moglo nešto naći. U tom slučaju, trebate procijeniti i optimizirati kategorije: spojite ili podijelite neke od njih.
3. Poboljšajte strukturu unutarnjeg povezivanja
Trebali biste povezati najbitniji sadržaj na svojoj stranici da pokažete Googleu da su ti članci najbolji i najcjelovitiji. Dobra struktura unutarnjeg povezivanja je ključna za Google, ali ima smisla i za korisnike; želite da čitaju vaše najbolje postove, zar ne?
Zaključak
Važno je zapamtiti da je struktura stranice dio većeg, neprekidnog postupka. Vaša će stranica rasti, stoga će struktura zahtijevati održavanje. Poboljšavanje i održavanje strukture stranice treba biti temeljni aspekt svake SEO strategije. To je dio SEO optimizacije na koji se može utjecati; može se kontrolirati i brzo poboljšati.
Započnimo!
Spremni za suradnju? Ili želite postaviti neko pitanje? Učinite to pritiskom na gumb.