Googleov algoritam
Rangiranje rezultata pretraživanja određuje Googleov algoritam. Iako Googleov algoritam ostaje tajna, godine iskustva sa SEO-om daju nam prilično dobru ideju o bitnim faktorima. Čimbenici Googleova algoritma mogu se podijeliti u dvije kategorije:
SEO faktori na stranici
Rangiranje vaše web stranice djelomično je određeno faktorima na stranici – on page SEO. Faktore čine razne komponente vaše web stranice. Ovdje su uključeni tehnički aspekti (npr. kvaliteta vašeg kôda i brzina učitavanja stranice) te aspekti vezani uz sadržaj kao što su struktura vaše web stranice (hijerarhijska struktura koja prati vaš sadržaj), kvaliteta sadržaja (tekstova, slika…) te kvaliteta oglašavanja vaše stranice… Ovo su sve presudni SEO faktori na stranici.
SEO faktori izvan stranice
Uz SEO faktore na stranici, postoje i oni izvan stranice – off page SEO. Oni uključuju linkove s drugih web stranica, posjete dobivene putem društvenih mreža te druge marketinške aktivnosti izvan same web stranice. Na ove se SEO faktore teško utječe. Najbitniji od ovih faktora je broj i kvaliteta linkova koji upućuju na vašu stranicu. Što je više kvalitetnih, relevantnih stranica koje dijele link na vašu stranicu, to će vaša pozicija na Googleu biti viša.
Još jedan faktor izvan stranice je konkurencija u sektoru povezanom s vašim poslom. U nekim je nišama puno teže rangirati stranice nego u drugima. Stoga i konkurentnost vašeg tržišta također znatno utječe na šanse da budete bolje i visoko rangirani.
Holistički SEO
Holistički SEO pretpostavlja da bi vaš glavni cilj trebao biti razvoj i održavanje najbolje moguće web stranice. Nemojte pokušavati prevariti Google, nego koristite održivu dugoročnu strategiju. Rangiranje će doći automatski ako je vaša web stranica visokokvalitetna. Google želi svoje korisnike usmjeriti na pravo mjesto jer je njegova misija indeksirati sve online informacije na svijetu te ih učiniti opće dostupnima i korisnima.
Uz to, naravno, Google želi zaraditi. Kako bi to postigao, mora se pobrinuti da ga ljudi nastave koristiti – to znači da mora prikazati rezultate koje ljudi traže, one rezultate koji su im relevantni. Stoga, ako je vaša web stranica najbolja na vašem tržištu, Google će je htjeti rangirati visoko među rezultatima.
Trajno održavanje dobrog ranga na Googleu zahtijeva opsežnu SEO strategiju fokusiranu na svaki aspekt vaše web stranice i njenog marketinga. Sve treba biti izvrsno: tehnički aspekt, iskustvo korisnika, sadržaj stranice. Kako biste nastavili biti dobro rangirani na Googleu, trebali bi razviti ono što nazivamo holističkom SEO metodom.
Učenje SEO-a
Postoje razne mogućnosti upoznavanja osnova optimizacije sadržaja. od besplatnih tekstova, online edukacija do klasičnih tečajeva. Na vama je da odaberete nivo i intenzitet koji vama odgovara. Ako pratite naš blog možete također saznati osnove SEO-a i neke od naših naprednijih vještina. Bilo da ste bloger, programer, bavite se online marketingom ili ste vlasnik malog ili (velikog) biznisa,a želite biti prisutni online potrebne su vam osnove znanja o ovoj temi. Iz našeg dugogodišnjeg iskustva znamo da su nam educirani klijenti najdraži jer s njima najbrže postižemo ciljeve.
Zaključak
SEO je praksa optimizacije web stranica kako bi postigle visoku poziciju među rezultatima pretraživanja na Googleu ili drugom pretraživaču. Holistički SEO najbolji je način za rangiranje vaše stranice jer je fokus stavljen na poboljšanje svakog askpekta vaše stranice. Nemojte koristiti SEO trikove “iz šešira” jer će to s vremenom imati negativne posljedice na vaše rangiranje. Umjesto toga, koristite održivi SEO, s vašim korisnicima na umu, i imat ćete dugoročnu korist.
Spremni za suradnju? Ili želite postaviti neko pitanje? Učinite to pritiskom na gumb.