Preostalo je manje od mjesec dana do stupanja na snagu Opće uredbe o zaštiti podataka. Uvode se nove promjene koje se tiču osnova za prikupljanje i obradu osobnih podataka. Promjene se odnose na sve tvrtke koje posluju na teritoriju EU i na sve tvrtke koje raspolažu s podacima europskih građana, bez obzira gdje se nalazile. U osobne podatke, između ostalih, se ubrajaju:
Ovo su najčešći slučajevi kada prikupljate i obrađujete osobne podatke:
Što trebate poduzeti?
Od posjetitelja stranice morate dobiti pristanak za uzimanje njegovih osobnih podataka te mu pružiti informacije o načinu na koji prikupljate te podatke, za što ih koristite, kako i koliko dugo ćete ih čuvati te na koji način posjetitelj može zatražiti brisanje svojih podataka s vaše liste.
Nadalje, korisnicima koji su prihvatili da od njih prikupljate osobne podatke morate dati pravo na pristup, pravo na brisanje i prenosivost podataka.
Korisnike također morate informirati i o radnjama koje ste poduzeli kako bi čuvali i zaštitili njihove osobne podatke, to su npr. enkripcija, jačina lozinke, edukacija zaposlenika i kontrola pristupa povjerljivim informacijama…
Nakon početne usklade, morate kontinuirano voditi detaljnu evidenciju svojih aktivnosti obrade te eventualne proboje podataka prijaviti nadležnom tijelu unutar 72 sata. Za vođenje te evidencije savjetujemo vam da imenujete službenika za zaštitu osobnih podataka unutar vaše tvrtke, a ukoliko vaša tvrtka ima više od 20 zaposlenika obavezni ste imati službenika za zaštitu osobnih podataka. Imenovanjem službenika za zaštitu podataka svojoj tvrtki olakšavate kontrolu nad obradom osobnih podataka i smanjujete rizike koji mogu nastati uslijed zanemarivanja važnosti osobnih podataka. Službenik može biti i vanjski suradnik, za što vam možemo pružiti našu uslugu.