tehnički SEO

Što je tehnički SEO?

In SEO optimizacija by Strka

tehnički SEOPojam tehnički SEO odnosi se na niz radnji čiji je cilj poboljšati tehničke aspekte web stranice kako bi se povećao rang njenih stranica na tražilicama. Tehnički SEO se usredotočuje na poboljšanje elemenata na stranici kako bi ona bila brža, lakša za indeksiranje i razumljivija za tražilice.

Google želi svojim korisnicima prikazati najbolje moguće rezultate za njihov upit, stoga njegovi roboti indeksiraju i ocjenjuju web stranice na temelju mnoštva čimbenika. Neki od čimbenika temelje se na korisničkom iskustvu poput brzine učitavanja stranice, dok ostali čimbenici pomažu robotima tražilice da shvati o čemu se radi na vašim stranicama. To je ono što, između ostalog, čine strukturirani podaci. Dakle, poboljšanjem tehničkih aspekata pomažete tražilicama da indeksiraju i razumiju vašu stranicu. Ako to učinite dobro, nagrada bi mogla biti viši rang na tražilici.

Ali pripazite, priča ide i obrnuto: napravite li ozbiljne tehničke pogreške na svojoj web stranici, one vas mogu koštati ranga, što konkretno znači da bi vas konkurencija mogla prešišati.

Još nešto, pogrešno je mišljenje da biste se trebali usredotočiti na tehnički SEO samo da biste zadovoljili Google. Vaša web stranica bi trebala biti brza, jasna i jednostavna za korištenje prije svega vašim korisnicima.

Tehnički SEO je važan!

Koje su karakteristike tehnički optimizirane web stranice? Tehnički ispravna web stranica brza je za korisnike i jednostavna za indeksiranje robotima tražilica. Ispravna tehnička postavka pomaže tražilicama da razumiju o čemu se radi na web stranici i sprječava zabunu uzrokovanu, na primjer, dupliciranim sadržajem ili linkovima koji ne rade.

U nastavku pročitajte ukratko o nekim od važnih karakteristika tehnički optimizirane web stranice.

1. Brza je

Danas se web stranice moraju brzo učitavati, ljudi su nestrpljivi i ne žele čekati otvaranje stranice. Istraživanje provedeno još 2016. godine pokazalo je da će 53% posjetitelja mobilne web stranice otići ako se web stranica ne otvori u roku od tri sekunde. Dakle, ako je vaša web stranica spora, ljudi se frustriraju i prelaze na drugu web stranicu, a vi ćete propustiti sav taj promet i, još gore, priliku za konverziju. Google zna da korisnici ne vole čekati, stoga preferira web stranice koje se brže učitavaju.

2. Može se indeksirati

Google koristi robote za indeksiranje ili praćenje vaše stranice. Dobra interna struktura stranice i pravilno konfigurirana datoteka robots.txt pobrinut će se da roboti razumiju koji je sadržaj najvažniji, a ako ne želite da idu do nekog sadržaja, blokirajte indeksiranje te stranice.

3. Nema (mnogo) “mrtvih” poveznica

Vodi li link na nepostojeću stranicu na vašoj web stranici, korisniku će se prikazati greška 404, i tu je priči o dobrom korisničkom iskustvu kraj. Ni Google ne voli „mrtve“ stranice, a nalazi ih više od korisnika jer njegovi roboti prate svaku vezu na koju naiđu, čak i ako je skrivena.

Da biste spriječili ove situacije, nakon što premjestite stranicu ili je izbrišete, trebali biste preusmjeriti URL te stranice na neku stranicu koja je zamjenjuje.4. Nema dupliciranog sadržaja

Ako imate isti sadržaj na više stranica, Google bi se mogao zbuniti – jer, ako dvije stranice prikazuju isti sadržaj, koja bi od njih trebala rangirati više?

5. Sigurna je

Učiniti svoju web stranicu sigurnom za korisnike kako bi se zajamčila njihova privatnost danas je osnovni zahtjev. Postoji mnogo stvari koje možete učiniti da svoju (WordPress) web stranicu učinite sigurnom, a jedna od najvažnijih stvari je implementacija HTTPS-a. HTTPS osigurava da nitko ne može presresti podatke koji se šalju između preglednika i web stranice.

6. Ima strukturirane podatke

Strukturirani podaci pomažu tražilicama da bolje razumiju vašu web stranicu, sadržaj ili čak vaše poslovanje. Pomoću strukturiranih podataka tražilicama možete reći kakvu vrstu proizvoda prodajete ili koje usluge imate na svojoj stranici. Implementacija strukturiranih podataka može vam donijeti više od samo boljeg razumijevanja od strane tražilica; to su oni rezultati na vrhu pretraga koji daju više informacija o stranici i tome što ćete tamo naći.

7. Ima XML sitemap

Jednostavno rečeno, XML sitemap je popis svih stranica vaše web stranice, a služi kao putokaz za tražilice na vašoj web stranici. XML sitemap često je kategoriziran u postove, stranice, oznake ili druge prilagođene vrste postova i uključuje broj slika i datum zadnje izmjene za svaku stranicu.

Ovo je bilo ukratko o tehničkom SEO da steknete dojam o tome što radimo kad nas angažirate za SEO. Imate li pitanja o ovoj temi, kontaktirajte nas.

Spremni za suradnju? Ili želite postaviti neko pitanje? Učinite to pritiskom na gumb.