U ovome se članku nećemo fokusirati samo na
tehničke aspekte vaše web stranice, već ćemo voditi računa i o sadržaju
i korisničkom iskustvu kao važnim dijelovima SEO-a.
Stoga, ovi savjeti neće obuhvaćati isključivo strogu definiciju SEO-a,
nego će uključivati i širok raspon drugih aspekata
na koje vlasnici web stranice
trebaju obraćati pažnju.
Greška br. 1: Zaboravljate da je brže bolje
Prva stvar koje ćemo se dotaći je brzina web stranice. Što je vaša stranica brža, to će joj Google pokazivati veću naklonost. Postoji vrlo koristan Googleov alat kojim možete provjeriti brzinu svoje stranice: Google PageSpeed Insights. Ovdje možete pregledati sve aspekte koje treba poboljšati kako bi se ubrzala pojedina stranica.
Jedan od savjeta jest da optimizirate svoje slike. Mnoge web stranice imaju relativno velike slike kojima treba dugo da se učitaju. Promjena veličine slika može ubrzati vrijeme učitavanja. Ako imate WordPress stranicu, ovo možete lako učiniti instaliranjem plugina koji će obaviti ovaj posao za vas.
Još jedan koristan savjet jest da omogućite predmemoriranje preglednika (browser caching) i gzip kompresiju. Oboje će vam ubrzati cijelu web stranicu. Predmemoriranje preglednika ubrzava učitavanje stranice čestim posjetiteljima, a gzip kompresija sažima statične datoteke, što im omogućuje brže otvaranje u vašem pregledniku.
U slučaju WordPress instalacije također savjetujemo proučiti aktivirane pluginove. Koristite li ih zbilja? Možda više njih možete zamijeniti jednim koji kombinira te funkcije? Najbolji savjet jest da je više manje. Što je manje pluginova aktivirano, vaša WordPress instalacija će se brže učitati.
Greška br. 2: Prilikom rangiranja koristite pogrešne ključne riječi
Ako želite rangirati stranicu što bolje na Googleu morate se probrinuti da koristite ispravne ključne riječi. Jedna od najčešćih grešaka vlasnika web stranica jest da optimiziraju stranicu prema preopćim ključnim riječima. Ako ste relativno mali biznis koji želi rangirati prema ključnoj riječi ‘automobil za iznajmljivanje’, ciljate previsoko. Trebate smisliti nešto specifičnije. Inače ćete se natjecati sa svim kompanijama koje iznajmljuju automobile, što je nemoguće! Stoga se pobrinite da barem ključnoj riječi dodate područje u kojem je vaša kompanija locirana.
Što su ključne riječi specifičnije, to je veća šansa da ćete rangirati prema toj ključnoj riječi. Naravno, to također znači da je broj pretraživanja za ovu ključnu riječ smanjen, no ovo možete nadoknaditi optimiziranjem različitih stranica na svom sajtu za različite longtail ključne riječi. Vaša web stranica će s vremenom ostvariti veći promet na temelju svih ovih ključnih riječi zajedno nego što bi ikad mogla kad biste je optimizirali prema samo jednoj glavnoj ključnoj riječi, na osnovu koje se nikada ne biste popeli na prvu stranicu na Googleu.
Greška br. 3: Ne uspijevate pozvati ljude da posjete vašu stranicu
Metapodaci su ono što se pojavi za pojedinu web stranicu kao rezultat pretraživanja na određeno pitanje. Uključuje naziv stranice i njezin meta opis. Naziv stranice i dalje je jedan od najvažnijih faktora u rangiranju na Googleu, stoga se morate pobrinuti da je ispravno optimiziran za svaku stranicu vašeg sajta. To znači dodati relevantnu ključnu riječ na svaku pojedinu stranicu i naziv stranice koji nije predug. Ako je naziv vaše stranice predug (trenutno 400 do 600 piksela), bit će prerezan u Googleu. Ne želite da potencijalni posjetitelji ne mogu pročitati puni naziv.
Meta opis nije rangirajući faktor, no igra važnu ulogu u optimizaciji putem broja klikova (Click Through Rate (CTR)). CTR daje uvid u to kolika je vjerojatnost da će potencijalni posjetitelji zapravo kliknuti na vašu stranicu. Ako optimizirate vaše meta opise jasnim i privlačnim izvadcima onoga što potencijalni posjetitelji mogu pronaći na vašoj stranici, bit će im lakše vidjeti je li informacija koju traže dostupna na toj stranici. Očekuju li potencijalni posjetitelji da će vaša stranica imati odgovor na njihovo pitanje, to će ona imati veći promet.
Greška br. 4: Zanemarujete pisanje sadržaja
Često naletimo na web stranice koje naprave loš posao u pisanju samog sadržaja. Važno je pobrinuti se da svaka stranica na vašem sajtu ima pristojnu količinu sadržaja, barem 300 riječi. Ne možete očekivati da će vas Google smatrati stručnjakom u nekom području ako o njemu imate napisane svega dvije rečenice. To Googleu pokazuje da vaša stranica vjerojatno nije najbolji odgovor na traženo pitanje.
Imajte na umu da ne morate misliti o Googleu kao vašoj publici. Pišete za svoje posjetitelje, a ne za Google. Googleova misija je organizirati svjetske informacije i pružiti najbolje moguće odgovore. Stoga je kvalitetnan sadržaj za vašu publiku nešto što će Google neposredno odobriti.
Pisanje kvalitetnog sadržaja znači pisanje originalnog sadržaja. Ovo je bitno kako bi se izbjeglo dupliciranje sadržaja. Ovo također znači da web stranice trebaju prestati puniti svoje tekstove ključnim riječima. Vaš tekst more biti pitak vašem posjetitelju. Logično, vašem posjetitelju neće biti od koristi tekst prepun ključnih riječi jer to smanjuje čitljivost.
Greška br. 5: Niste stavili poziv na akciju
Kada su posjetitelji već na vašoj stranici, bitno je zadržati ih. Ne želite da se odmah vrate na Google nakon što pročitaju nešto na vašoj stranici. Stoga morate poticati posjetitelje da klikću po vašoj stranici. Najbolji način da to učinite jest da stvorite poziv na akciju (call-to-action (CTA)); to je najčešće gumb koji nudi neku radnju vašem posjetitelju. Ovo može biti primjerice gumb za kupnju ili gumb za prijavu na newsletter.
Pobrinite se da svaka stranica ima jedan poziv na radnju, kako bi cilj stranice bio jasan. Ako ih dodate više, izgubit ćete fokus stranice i vaši posjetitelji neće znati kamo da idu. Stoga razmislite o pravom cilju svake stranice. Također se pobrinite da dizajnerski istaknete CTA, kako bi bio jasno vidljiv i da ga posjetitelji ne mogu propustiti. Ako se gumb previše stapa s dizajnom vaše stranice, privući će manje klikova nego kad se ističe. Stoga se nemojte bojati koristiti jarku boju!
Greška br. 6: Ne razmišljate unaprijed: budućnost je mobilna
Otkad je Google izjavio da će se sljedeće godine prebaciti na “prvo mobilno indeksiranje”, trebali biste pripremati svoju web stranicu za ovu promjenu. To znači da će Google pratiti mobilnu verziju vaše stranice kako bi odlučio koliko će je visoko rangirati. Pa ako je desktop verzija vaše stranice briljantno postavljena, ali vmobilna verzija ne funkcionira dobro, imate puno posla ako ne želite da rang vaše stranice padne tijekom iduće godine.
Izvrstan način da testirate je li vaša stranica prilagođena mobilnim uređajima jest da koristite Googleov test, koji će vam pokazati smatra li Google je li vaša stranica odgovarajuća za prikaz na mobilnim uređajima. No nemojte stati nakon što to provjerite. Najbolji savjet je da posjetite svoju stranicu na vašem mobitelu. Prođite kroz vlastitu stranicu i probajte kliknuti na svaki gumb, sliku i link da vidite što će se dogoditi. Radi li sve kako treba? Možete li zbilja kupiti nešto sa svoje stranice dok koristite mobilni uređaj? Jesu li sve stranice prikazane ispravno?
Da rezimiramo
Mnoge web stranice rade iste greške. Naučite izbjeći one koje su navedene u ovom članku: fokusirajte se na brzinu stranice, pišite izvrstan sadržaj i optimizirajte prave ključne riječi. Ako se pobrinete da ljudi žele posjetiti vašu stranicu, imate dobre pozive na akciju i stranica se dobro prikazuje na mobitelu, već ste na putu prema dobro optimiziranoj stranici, na holistički način!
Spremni za suradnju? Ili želite postaviti neko pitanje? Učinite to pritiskom na gumb.