strategija ključnih riječi

Što je strategija ključnih riječi?

In SEO optimizacija by Irena K. Tartaglia

strategija ključnih riječiKako biste ostvarili promet na svojoj stranici, trebate ljude koji su je voljni posjetiti. Kako biste ih privukli, trebate znati što traže, koje riječi koriste i kakav će sadržaj najbolje odgovarati njihovim očekivanjima. Ukratko, trebate strategiju ključnih riječi. U ovom članku o SEO osnovama saznat ćete što je strategija ključnih riječi i kako ide ruku pod ruku uz istraživanje ključnih riječi.

Što je strategija ključnih riječi?

Iako mnogi govore samo o važnosti istraživanja koje ključne riječi treba koristiti, strategija ključnih riječi koja dolazi nakon istraživanja jednako je bitna. Strategija ključnih riječi uključuje odluke donesene na temelju rezultata istraživanja ključnih riječi, bilo da se radi o sadržaju koji planirate napisati ili o tome kako ćete pratiti rezultate. Strategija ključnih riječi bavi se načinom targetiranja ključnih riječi, sada i u budućnosti.

Strategija ključnih riječi formira se proučavanjem sebe i svog okruženja

Ako želite donositi informirane odluke o vašoj strategiji ključnih riječi, počnite s temeljitim istraživanjem sebe, svog proizvoda i svoje konkurencije.

Analiza vlastitog biznisa

Dobra strategija ključnih riječi započinje analizom sebe i svog biznisa. Čime se bavite i zašto? Koji su vaši ciljevi? Što vas čini jedinstvenima? Kakvu poruku želite poslati? Kakav je vaš brend? Zašto bi netko htio posjetiti vašu stranicu? Bolji uvidi dovode do boljeg razumijevanja toga što želite postići, bez trošenja resursa. Nema smisla da se koncentrirate na pogrešne stvari.

Zašto ljudi pretražuju

Nakon što ste razradili po čemu je vaš biznis jedinstven, vrijeme je da razmotrite kako to iskoristiti. Namjera pretraživanja odnosi se na razlog zašto bi određena pretraga trebala dovesti do vaše stranice. Poznajete li svoju publiku? Traže li ljudi samo informacije ili su voljni i kupiti proizvode? Postoje li načini da ciljate specifične namjere svoje publike fokusiranim sadržajima?

Proučavanje riječi

Riječi su središte svega. Provođenjem istraživanja ključnih riječi trebali biste dobiti odličan uvid u riječi koje ljudi koriste kako bi pronašli ono što traže. Sada trebate proizvesti sadržaj namijenjen korisnicima koji savršeno odgovara njihovim namjerama i ciljevima.

Analiza konkurencije

Dok smišljate strategiju ključnih riječi, bitno je analizirati svoju konkurenciju. Što ona radi? Koliko je dobro rangirana u kategorijama koje ciljate? Kakav sadržaj ima? Postoje li načini da se poboljšate u usporedbi s konkurencijom? Je li vam palo na pamet koristiti višesložne ključne riječi?

Što vam pokazuje pretraživač

Naravno, dok analizirate svoju konkurenciju, koristit ćete pretraživače da vidite kako ona stoji. Ovakvim pretraživanjem odlično ćete upoznati strategije vaših konkurenata. Također ćete steći dobar osjećaj za to što se dogodi kad utipkate svoju glavnu ključnu riječ. Kako vam izgleda ekran? Ima li istaknutih isječaka koje možete ciljati? Javljaju li se druge vrste rezultata? Postoje li rezultati za lokalne biznise?

Ako pratite razvoj nekih biznisa kroz dulje vrijeme, uočit ćete da pretraživači sve češće daju brze odgovore koji ne zahtijevaju odlazak na pojedine stranice (no-click searches). Pratite situaciju na Googleu, ali nemojte postati opsjednuti svakom malom promjenom algoritma.

Proučavanje podataka

Naravno, analiza podataka igra veliku ulogu u uspjehu vaše strategije ključnih riječi. No, i prije i poslije istraživanja, Google Analytics pruža dragocjene uvide u performanse vaše stranice. Čak i Google Search Console može ponuditi mnogo toga za razmatranje i prilika za praćenje!

Kako targetirate svoje ključne riječi?

Redovito praćenje analitika izrazito je bitno za nadgledanje SEO performansi, no ne možete postići dobre performanse bez sadržaja skrojenog prema potrebama i ciljevima vaše strategije. Ako ste prošli sve korake i proveli temeljito istraživanje ključnih riječi, trebali biste imati ideju o tome što biste i kako trebali ciljati. Možete učiniti mnogo toga da stvorite sadržaj potreban za uspješnu strategiju:

  • Napravite odredišnu stranicu (landing page).
  • Napravite specifične vrste sadržaja za različite pretrage.
  • Video?

Mnogi putevi vode u Rim, no nekim je cestama teže proći. Teoretski najbrže možete stići u Rim autocestom, ali postoji opasnost da zapnete u gužvi jer svi koriste taj put. Ponekad je bolje izabrati rijetko korišteni prolaz preko brda — rezultati vas mogu iznenaditi!

Ažurirajte svoju strategiju ključnih riječi

Puno toga se može dogoditi s vremenom i to trebate uzeti u obzir. Redovito preispitujte svoju strategiju ključnih riječi. Jesu li se dogodile značajne promjene u svijetu koje trebate uzeti u obzir? Možda se promijenio jezik vaših korisnika ili pak novi konkurent zauzima dio tržišta. Pripazite na situaciju i podesite svoju strategiju prema potrebi!

Spremni za suradnju? Ili želite postaviti neko pitanje? Učinite to pritiskom na gumb.