SEO osnove: što je HTTPS?

In SEO by Leave a Comment

HTTPS čini vezu na stranici koju posjećujete sigurnom. Ne znate da li vaša stranica koristi sigurnu vezu pogledajte adresnu traku u pregledniku i pronađite ikonu lokota na lijevoj strani. Je li lokot zatvoren? Ako je, onda je veza sigurna. Je li otvoren ili je pak na njegovom mjestu drugačija ikona ili poruka? Onda veza nije sigurna i podložna je napadima. Korištenje web stranice putem veze koja nije sigurna znači da hakeri/kriminalci mogu doći do podataka koje šaljete stranici, poput vaše lozinke ili e-mail adrese.
U nastavku pročitajte što je HTTPS i zašto igra važnu ulogu u optimizaciji vaše web stranice.

HTTP ili HTTPS?

Kada utipkate URL stranice u traku za pretraživanje, vaš preglednik traži IP adresu stranice – npr. 123.456.7.89. Ovaj broj stvarna je adresa stranice. Preglednik se spaja s ovim brojem u nadi da je točna stranica. Sve ovo događa se na način koji nam je vidljiv i nema nikakvog šifriranja, tako da bilo tko može presjeći ovu vezu. Ako se želite logirati na stranicu putem HTTP veze, podaci koje unesete – korisničko ime i lozinka – poslani su u obliku običnog teksta, što je naravno vrlo loše. Zamislite samo, što bi se dogodilo da se spajate s bankom na ovakav način?

HTTPS osigurava ovaj proces. HTTPS šifrira vezu između preglednika i stranice, čime se pobrine za to da nitko ne može presjeći tok podataka između te dvije točke. Svaka stranica koja se želi osigurati treba takozvani SSL certifikat. Preglednik provjeri certifikat stranice i verificira njezinu legitimnost s kompanijom koja ga je propisala. Ako želite vidjeti tko je propisao certifikat, kliknite na ikonu lokota. Korištenjem HTTPS-a, stranice ne samo da osiguravaju proces logiranja i osobne podatke, nego i što radite na stranici.

Osim što mrežu čini sigurnijom, HTTPS je nužan za stranice koje se žele nadograditi na novi, sigurniji i mnogo brži internetski protokol zvan HTTP/2. HTTP/2 uključuje razne nove tehnologije koje ubrzavaju učitavanje stranica.

Vrijednost HTTPS-a za SEO

Google je još 2014. najavio da će HTTPS postati rangirajući faktor. Danas će se vaš rang jedva promijeniti ako aktivirate HTTPS. No ovdje se ne radi o rangiranju koliko o korisničkom iskustvu i stjecanju povjerenja vaših budućih klijenata. Seljenje na isključivo HTTPS mrežu je neizbježno. Stoga je nevjerojatno bitno da svoju stranicu prebacite na HTTPS čim prije.

Nekoliko preglednika sada pokazuje poruku da stranica nije sigurna kada nema HTTPS vezu ili kada pokušate poslati podatke putem HTTP-a na HTTPS stranici. Nemojte zaboraviti da je jako lako prestrašiti posjetitelje! Ne biste li se i vi prebacili na neku drugu stranicu kad vidite poruku da stranica nije sigurna?

Prebacite sa na HTTPS

Prije nekoliko godina, prijelaz na HTTPS bio je veliki poduhvat. Neke su velike web stranice čekale godinama da to učine zbog nekoliko izazova poput problema s brzinom i problema cijene i koristi. Ovih dana, iako i dalje nije lako, to je izvedivo. Ako se mislite prebaciti na HTTPS, napravite popis kako ne biste zaboravili nešto za vrijeme procesa.

HTTPS morate dobro testirati. Postoje razni elementi na vašoj stranici koji vjerojatno nisu spremni za HTTPS a kojih biste trebali biti svjesni unaprijed. Npr. oglasi mogu biti naročito teške za HTTPS.

Projekt Let’s Encrypt propisuje besplatne certifikate za sve koji žele osigurati svoju stranicu, no ovo je samo jedan komadić slagalice. Na Googleovoj stranici Secure your site with HTTPS možete pronaći još informacija o najboljim praksama, ali najbolje bi bilo zaposliti stručnjaka.

Ne znate otkud biste krenuli?

Ili želite analizu trenutne pozicije stranice i savjete kako je poboljšati?

Leave a Comment